Urmăriți-ne pe Facebook

Achiziții


  • Mai multe informații vor fi disponibile în curând

Abonare newsletter

date abonat

Anunț concurs pentru ocuparea postului de Șef Serviciu al Programului PA17/RO13

Data publicarii: 17 Aug. 2016

I. DENUMIREA POSTULUI:

Șef Serviciu (8 ore/zi, 40 ore /săptămână)

II. DESCRIEREA POSTULUI

Atribuții/responsabilități

  1. Se asigură, în limita competențelor proprii că proiectele contribuie la obiectivele globale ale Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, la rezultatele și obiectivele specifice ale Programului și că respectă Regulamentul de Implementare al Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, precum și prevederile Acordului de Program, legislația aplicabilă la nivel național și legislația Uniunii Europene aplicabilă, pe toată durata de implementare.
  2. Supervizează și coordonează întreaga activitate a Programului PA17/RO13 din cadrul UMP.
  3. Asigură coordonarea, planificarea, implementarea și monitorizarea activităţilor desfășurate în cadrul Programului PA17/RO13.
  4. Asigură managementul programului – organizațional și conceptual – în parametrii stabiliți referitor la timp, cerințe, buget, nivel de calitate.
  5. Monitorizează realizarea indicatorilor de performanță la nivel de program, asigură monitorizarea regulată a stadiului activităților din proiecte din punctul de vedere al conformității cu obligațiile asumate față de finanțatorii externi și în conformitate cu legislația aplicabilă.
  6. Monitorizează încadrarea în bugetul programului și asigurarea fluxului de numerar, propune modificări bugetare pe care le fundamentează.
  7. Realizează estimările cererilor de plată la nivel de Program.
  8. Asigură calitatea implementării programului pe care îl coordonează.
  9. Întocmește planuri detaliate de lucru și monitorizează respectarea implementării acestora.
  10. Coordonează elaborarea documentelor specifice acordării de finanțări nerambursabile și derulării proiectelor și programului (ghiduri, norme, proceduri, rapoarte, note, referate etc.).
  11. Avizează documentele elaborate în cadrul Programului conform procedurilor operaționale specifice.
  12. Identifică și evaluează probleme apărute la nivel de Program/proiecte și propune măsuri de remediere.
  13. Identifică, analizează și monitorizează riscuri; face parte din echipa de gestionare a riscurilor
  14. Asigură managementul comunicării prin coordonarea întregului flux de informații aferent Programului.
  15. Stabileşte şi menţine o comunicare constantă cu reprezentanții finanțatorilor și cu terțe instituții.
  16. Facilitează cooperarea și comunicarea în cadrul echipei de implementare a Programului, precum și cu celelalte compartimente ale UMP.

III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate  de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

1. STUDII DE SPECIALITATE:

Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 – cu profil economic.
Certificatele și atestatele recunoscute de CNFPA sau alte specializări universitare (licență, master, postuniversitare) în domeniul managementului de proiect/financiar constituie un avantaj.

2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:

Minim 15 ani vechime in munca
Minimum 5 ani experienţă în programe cu finanțare externă.
Experiență în managementul de proiect

3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:

Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC.

4. LIMBI STRĂINE:

Engleză (citit, scris, vorbit): avansat

5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:

Capacitate de analiză și sinteză;
Capacitate de lucru în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Experiență în prelucrarea informațiilor și relația cu experții financiari externi, precum și abilități de mediator;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.

6. CERINȚE SPECIFICE:

Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în conditiile legii;
Disponibilitate pentru delegări frecvente, inclusiv internațional, în scopul îndeplinirii atribuțiilor stabilite prin fișa postului.

7. COMPETENȚA MANAGERIALĂ (CUNOȘTINȚE DE MANAGEMENT, CALITĂȚI ȘI APTITUDINI MANAGERIALE):

Cunoașterea specificității domeniului fondurilor nerambursabile
Cunoașterea actelor normative specific domeniului și capacitate de înțelegere, interpretare și corelare a acestora.

IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):

  • a) cerere înscriere concurs
  • b) scrisoare de intenție și o recomandare
  • c) CI + copie
  • d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
  • e) CV cu foto
  • f) copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
  • g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
  • h) cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
    *) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data 31.08.2016, ora 16:30.
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Albertina Năstase

VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI

  1. Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
  3. Memorandum de înțelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei și Guvernul României privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014;
  4. Acordul de program Programul RO 13 Promovarea diversității în cultură și artă în cadrul patrimoniului cultural european - Promotion of Diversity in Culture and Arts within European Cultural Heritage;
  5. Ordonanţa de Urgenţă nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
  7. Codul fiscal din 2015 (Legea nr. 227/2015) cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 82 din 24 decembrie 1991 a contabilităţii – Republicare, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Hotărârea de Guvern nr. 1860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Ordinul nr. 1792/2002 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
  12. Lege nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice;
  13. Norme metodologice din 2 iunie 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
  14. Ordinul nr. 1120/2013, emis de Ministerul Fondurilor Europene privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul „Convergență”, precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele financiare SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări;
  15. ORDIN nr. 1190 din 19 noiembrie 2014 pentru modificarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul "Convergenţă", precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.120/2013, cu modificările și completările ulterioare;
  16. Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1191/2014 pentru aprobarea instrucțiunii aferente Ordinului Ministerului Fondurilor Europene nr. 1.120/2013 privind aprobarea procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă” precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin Mecanismele Financiare SEE şi Norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, cu modificările ulterioare;
  17. Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
  18. Normele metodologice din 31 august 2011 de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
  19. Hotărârea nr. 519 din 26 iunie 2014 privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecțiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;

VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși)

Data: 08.09.2016, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor (proba scrisă)

Telefon: 021.222.84.79

VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN

  • probă scrisă, interviu (data interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă)